Matematika v médiích
Využití slovních úloh při kooperativní výuce na základních a středních školách
Učitelé matematiky na základních i středních školách shodně označují za jedno z kritických míst školské matematiky řešení slovních úloh. Příčinu vidí učitelé v tom, že žáci nejsou schopni a někdy ani ochotni přečíst si pečlivě a opakovaně text slovní úlohy. Nechápou text, neumí si utvořit představu o tom, o čem text vypovídá. To jim brání převést úlohu do matematického jazyka. Slovní úlohy se jim zdají být nudné a náročné. Jednu z možností, jak využít potenciál, který slovní úlohy učitelům i žákům nabízejí, je metoda tvorby slovních úloh na základě autentického motivačního textu.
Jednota českých matematiků a fyziků v projektu Matematika v médiích (s podtitulem Využití slovních úloh při kooperativní výuce na základních a středních školách) propojila odborníky z vysokých škol, které vzdělávají učitele, s učiteli přímo z praxe s cílem seznámit s touto metodou širší pedagogickou veřejnost.
Výsledná publikace je ke stažení ZDE.
doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.